mercoledì 23 novembre 2011

Swap Party


An evening at home with friendschat and an exchange of clothes and accessories: this is a swap party, a fun and easy way to renew our wardrobe without spending a dollar!
Swapping is a form of responsible consumptioncapable of giving a second life to what we don't wear anymore. It is a recovery, an intelligent reuse of all those clothes who are forgotten in our closets.
Trading doesn't mean getting rid of outdated or worn garmentsa fundamental condition of the exchange is, in fact, the quality of what is proposed.
In this wayethic and glamour meet each other and the desire to renew our look is satisfied at zero cost.
At the end of the evening, everyone brings home the fruits of the barter and all that wasn't exchanged, has another chancewebsites, as zerorelativo, completely dedicated to swapping!
Una serata a casa con amiche, due chiacchiere e uno scambio di abiti e accessori: ecco uno swap party, un modo  semplice e divertente per rinnovare il guardaroba senza spendere un euro!
Lo swapping rappresenta una forma di consumo responsabile, capace di regalare una seconda vita a ciò che non indossiamo più. Si tratta di un recupero, di un riuso intelligente di tutti quegli indumenti seminuovi che rimangono dimenticati nei nostri armadi.
Barattare non significa sbarazzarsi di capi fuori moda  o consunti: condizione fondamentale dello scambio è, infatti, la qualità di ciò che si propone.
In questo modo, etica e glamour si incontrano e il desiderio di rinnovare il proprio look è appagato a costo zero.
A fine serata, ognuno porta a casa il frutto del baratto e tutto ciò che non è stato scambiato,  ha un’altra chance: siti web, come zerorelativo, completamente dedicati allo swapping!



Nessun commento:

Posta un commento